Órarend típusok

Az alábbi óratípusok közül lehet választani:

Szombat

1. Reggeli mocorgás

Hogy jobban induljon a napunk! Átmozgató, frissítő torna. Felkészülünk az elkövetkező napokra, mert nálunk minden reggel más és más edzéseken vehetsz részt. Garantáltan jól fog indulni, minden napod!

2. SoftBall

Gömbölyű és színes! Teszed ide meg oda, nyomod és emeled. Tartásjavító és mozgásfejlesztő eszköz, minden porcikát megmozgat.

Vasárnap

1. 30 mp – 10 mp pihenővel

3x5 gyakorlat 3 körben 10 mp pihenőidővel. 1 kör 10 perces. Mindenki saját tempóban dolgozik, nem kell ragaszkodni a zene üteméhez. Az ütemterv szándékosan ilyen zsúfolt.

2. Bodystick

Kezedben egy tornabot, és már kezdünk is. Egyszerűen végrehajtható gyakorlatok tömkelege, amit simán kivitelezel. Garantáltan tetszeni fog!

Hétfő

1. Step-aerobik

Steppad használatával, különböző koreográfiak segítségével, zsírégető jellegű, hangulatos, csoportos stresszoldás! 20 perc step, majd súlyzó a kézben és nyomjuk tovább! Vendégeink imádják!

2. SMR hengerrel lazítás. Kicsit bővebben olvashatsz róla a következő oldalon.

Kedd

1. Klasszikus aerobik

Ugye emlékszel? Ha nem, megmutatom! Jane Fonda elkezdte, mi meg folytatjuk! Tudom, hogy imádni fogod! 2-4 ütemű alaplépések egyszerű karmunkával, és a korunknak megfelelő zenére összeállított mozgásanyag változatossá teszi az edzést.

2. Extra Köredzés

Kicsit másképp, mint régen! 10 db állomás. Mindig más és más gyakorlat. Időtartama pontosan 20mp. DE, ami lényeg! 6-szor végezzük ugyanazt a gyakorlatot. Az állomások között nem szoktunk pihenő időt tartani.

Szerda

1. 80 perc full body

Nem egyenletes tempóban végezzük a mozgást. A pihenőidők aktív pihenést jelentenek, tehát nem leállást, csupán alacsonyabb fokozatra kapcsolás. Ebben a formában bármely aerob edzés végezhető. Mi gumiszalagot és steppadot használunk 40 percig. Az utolsó 40 percben talajon végzett gyakorlatsorokkal zárjuk a délelőtti tornát.

Péntek

1. Kívánság műsor – amit Ti szeretnétek edzeni

2. és amit én

Szombat

1. Egyensúlygyakorlatok törölköző segítségével

Ezzel a fajta edzéssel próbállak rávenni arra, hogy nem kell drága eszközöket vásárolni, elég egy törölköző és kezdődhet a „boogie”! Az egyensúly fejlesztése minden korban fontos. Növeli a koncentrációs képességet. A jó térérzékelés segíti a bonyolultabb mozgások biztonságos elvégzését és a váratlan sérülések elkerülését.

2. Streching, nyújtás

Az egész hetes feladatsor méltó lezárása. Az utolsó 30 percben megnyújtjuk minden izmunkat, lazulunk egy kicsit.

SMR henger – a sportolás leghatékonyabb kiegészítője (nyújtás, masszázs, rehabilitáció)

Rendszeresen sportolsz, de néha izommerevség, izomcsomók nehezítik a mozgásodat? Sokat ülsz a munkahelyeden, a nap végére a hátad, a nyakad „beáll”, de nincs időd egy masszőrhöz elmenni? Otthonodban is megoldhatod az izomlazító masszázst, ráadásul különösebb szakképesítésre sincs szükséged! Nem lehet túlzásba vinni, úgyhogy akár napi szinten is alkalmazhatod.
Ennyi pozitív tulajdonság után már tényleg érdemes Neked is kipróbálnod!

Az SMR henger Neked való?

Ha foglalkoztat az alábbiak közül legalább egy kérdés, érdemes érdeklődnöd!

  • Rehabilitáció - megmerevedett izmaid mobilizálása, aszimmetriáid kezelése
  • Funkcionális erőd növelése - az izomláncok működésének helyreállításával
  • Mozgásod korrekciója - a mozgás minőségének javítása az izommemória átírásával
  • Stabilitás fejlesztő
  • Segítség túledzés és izomláz ellen
  • Bemelegítés - a mélykötőszövetek optimális beállításával

Az SMR technika:

  • Javítja a rugalmasságot Javítja a keringést és segíti a regenerációt
  • Növeli az izmok munkavégzési képességét
  • Megszünteti a fájdalmakat (izomcsomókat)
  • Előkészíti az izompólyákat a mozgásra
  • Segíti a salakanyagok eltávolítását
  • Sérülés megelőzésben fontos szerepet játszik Növelhető vele a teljesítmény
  • Mobilitás, stabilitás növelése
  • Rendbe teszi a helytelen testtartási aszimmetriát
  • Segít ellensúlyozni az ülő életmód okozta károkat.

TRX – az egyszerű és hatékony edzés

A TRX kiscsoportos személyi edzés, mely ötvözi a személyi edzés előnyeit a csoport adta motivációval. A TRX egy hordozható, felfüggeszthető funkcionális tréning eszköz, mellyel erődet, egyensúly-érzékedet, hajlékonyságodat, valamint az úgynevezett core izmok stabilitását egyaránt fejleszteni tudod. A TRX-szel végtelen számú gyakorlatot tudsz végezni és az egész tested meg tudod mozgatni vele. A TRXes edzésnél a saját tested használod ellenállásként és az intenzitást is te határozod meg. A fittségi állapot nem számít, bárki elkezdheti!

1.500 Ft/fő/30 perc

Aquajogging

Víz alatti futás! Mély vízben végzett ízületkímélő eszközös edzés. A szalagok és ízületek terhelésének csökkenése érdekében derékövet használunk. A víz ellenállását növeljük vízi súlyzókkal , lábellenállással, így minden izomcsoportunkat erősítjük.

Hasznos és szórakoztató! Mozgásanyagnak csak a fantázia szab határt. Szinte minden olyan gyakorlat kivitelezhető, ami a tornateremben. Természetesen kicsit átalakítva, hiszen az izmok nem a gravitáció, hanem a víz ellen dolgoznak.

Eszközeink: súlyzó, kesztyű, nudli, kisbot, walk tölcsér, gyógytonász kesztyű, ufo, és a legújabb aquarúd.

1.500 Ft/fő/30 perc

FMS

Régóta sportolsz, vagy csak most kezdenéd? Intenzív edzéseket végzel vagy hobbi sportoló vagy? A lényeg, hogy helyes mozgásmintával, jól funkcionáló ízülettel tedd! Szerinted jól működik a tested? Erre az FMS nyújt biztos választ!

Ez egy egyszerű felmérési és osztályozási rendszer, mely kulcsot biztosít a normál mozgásminták kialakításához. Az adott személy mobilitását, stabilitását és jobb-bal oldal szimmetriáját vizsgálja. A korlátozottságok és aszimmetriák eltorzítják a motorikus tanulást, mozgás érzékelést, testtudatot, és rontja a hatékonyságot. De sokszor ezek rejtve maradnak, ha az egyén megtanul kompenzálni és a helyes kivitelezést más mozgásmintákkal helyettesíti, befolyásolja a sportteljesitményt, mozgáshatékonyság csökken, nő a sérülésveszély. A lényeg, a leggyengébb láncszem kiszűrése, ami lehet fizikai vagy funkcionális korlátozottság.

Funkcionális Mozgásminta Szűrés

Nem orvosi vizsgálat! A teszt feladata, hogy megmutassa azokat a hiányosságokat, aszimmetriákat, amik az edzők számára fontos irányelveket adhatnak.
A teszt elvégzése után módunkban áll az edzést úgy formálni, hogy nemcsak az általános vágyakat teljesítsük, mint alakformálás, fogyás és erősödés, hanem az esetleges hiányosságokat is pótoljuk.

Funkcionális mozgásminta szűrés: tehát egy szűrő eljárás arra vonatkozóan, hogy a funkcionális mozgásmintáid mennyire működnek jól.
De mik azok a funkcionális mozgásminták? A funkcionális, vagy inkább fundamentális (vagyis alapvető) mozgásmintáid azok, amelyek nélkül nem tudsz mozgásos testként működni, mint például mászás, lépés, guggolás, nyomás vagy húzás. Ahhoz, hogy ezeket a mozgásokat hatékonyan végre tudd hajtani, bizonyos alapfeltételeknek teljesülnie kell, például guggoláshoz nem árt, ha a csípőd elég nagy mozgástartományban mozog, különben a guggolás alsó pozíciójában begörbül a hátad – és ha ha elég sokat csinálod elég nagy terheléssel, akkor akár gerincsérved is lehet.

Az FMS ezeket az alapfeltételeket vizsgálja, nevezetesen, hogy

  1. a megfelelő mozgástartományaid rendelkezésre állnak-e?
  2. a megfelelő ízületeid (pl. a vállad) elegendően stabilak-e?
  3. a törzsed megfelelően stabil-e?
  4. a két oldalad között van-e jelentős asszimetria?

Az FMS az összefüggéseket is próbálja feltárni. A tested egy komplex rendszer, amelyben mozgástanilag is minden mindennel összefügg. Ha például a térded fáj, az nem feltétlenül térd problémát takar, hanem könnyen adódhat abból, hogy a bokád nem mozog elég jól, és a hiányt a térdízület próbálja meg pótolni – őt viszont nem erre tervezték, így több-kevesebb idő elteltével elkezd fájni. Sérülést megelőzni nagyon nehéz! Az FMS azon kevés eszközök egyike, amelyekkel ez lehetővé válik. A legnagyobb sérülést előre jelző faktorok a következők 
– csökkent mozgástartomány
 – instabil ízület 
– instabil törzs
– jelentős asszimetria (pl. a két váll mozgástartománya között) Az FMS képes ezeket felderíteni és a korrekciós gyakorlatokkal (amelyek beépíthetők akár a bemelegítésbe is), ezek a problémák orvosolhatóak, így a sérülés kockázata minimálisra csökkenthető.
Az FMS mérés 7+3 gyakorlat végrehajtását öleli fel, amelyet az FMS szakértő egy szigorú kritériumrendszer szerint pontoz.

A teljes teszt elvégzése után egyértelművé válik az FMS szakértő számára, hogy hol található a legnagyobb korlátozottság, amely a legnagyobb sérülésveszélyt hordozza magában. Korrekciós terv igénylése esetén erre a problémára a megfelelő gyakorlatokat fogja kieszelni, amellyel már csak annyi a teendő, hogy rendszeresen elvégzed! Kb. 6 hét után célszerű visszamérni (vagyis végrehajtani még egy FMS tesztet), mert ebből kiderül, hogy a gyakorlatok megfelelően működtek-e, és a várt javulás megtörtént-e. Ebből a mérésből az is kiderül, hogy mi a következő, amivel érdemes foglalkozni a jobb és biztonságosabb mozgás érdekében. A tesztelést azonban nem kell az idők végezetéig ismételni. Ha megvan egy minimális belépő szintű pontszám, akkor a választott sportod komolyabb sérülés veszély nélkül folytatható és nem feltétlenül van szükség korrekcióra.

Árak

Mérés és kiértékelés, korrekciós tervvel: 7.000 Ft
Mérés és kiértékelése korrekciós tervvel, visszaméréssel: 8.000 Ft

A szűrés maga max. 30 perc alatt elvégezhető, eredménye három területen is kiemelkedő jelentőséggel bír:

1) Rehabilitáció Ha lesérültél vagy műtét után vagy, és visszaállhatnál már a sorba ( persze gyógytorna után), leellenőrizzük, hogy a mozgás funkcionális helyreállása megtörtént-e. Biztonsággal edzhető, erősíthető személyt kapunk-e vissza, vagy csak egy újabb sérülés kockázatát növeljük.

2) Sérülés-megelőzés Az emberi szervezet egy nagyon összetett rendszer. „Az izom buta, csak azt teszi, amit a központi idegrendszer parancsol neki.” Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, az idegrendszer kompenzációhoz folyamodik. Valamelyik másik izomcsoport besegít a végrehajtásban. A kompenzáció azért veszélyes, mert többnyire rejtve marad, ugyanakkor lassan kialakuló sérüléseket okoznak ( kopás, vagy szakadás, túlterhelés) egy teljesen más helyen. Ezekre fényt derítünk a szűrés folyamán.

3) Teljesítmény-fokozás Az emberi test mozgása „team”-ként működik. A maximális teljesítményt csak optimális működésnél tudjuk eléri. Valahol túlterhelünk, ezáltal ez az izom, nem tud rendesen működni. Így is lehet szép eredményeket elérni, de ha lehet sokkal jobbat is, és akkor miért ne?

SMOVEY - A különleges mozgást segítő eszköz

A smovey feltalálója Johann Salzwimmer, kiváló teniszező és síelő, akinél Parkinson-kórt diagnosztizáltak. Elfogadta a betegséget, de idővel kifejlesztett egy olyan módszert amivel stabilizálhatja állapotát. Így született meg a smovey, a Vibroswing-módszer és az a mozgáskultúra és életmód, amely végül a smovey nevet kapta. Johann képes volt elérni, hogy minimális gyógyszerbevitel mellett is maximális életminőséget érjen el.

A jó közérzet alapja a gondolatok, az érzések és a test összhangja a mozgásban.

A smovey egy speciális rezgő-gyűrű rendszer, mely egy spirális csőből, négy fémgolyóból és egy speciális markolatból áll, mely finomítja a rezgéseket. A folyamatosan végzett mozgás közben a 4 acélgolyó lendülete, az anyagok egymással való érintkezése 60 Hertz-es frekvenciát hoz létre, ami harmóniában van az emberi szervezet természetes rezgésével.

A gyakorlatok közben ez a frekvencia a speciális habszivacs markolatnak, a tenyér idegvégződéseinek köszönhetően érezhetően átjárja az egész testet. A tenyér belső oldalán megtalálható csaknem valamennyi szerv illetve mirigy reflexpontja. A smovey finom vibrációkkal ezeket a pontokat stimulálja.

A gyűrűk súlya nyugalmi állapotban 500 gramm, ám a lendületnek és a centrifugális erőnek köszönhetően 5 kg-ig növelhető a súlyhatása.

A ritmusos, lendítő, íves mozgás közben nem szorongunk. Amikor ezt napi 20 percben, rendszeresen végezzük, kellemesebben érezzük magunkat, és rengeteget tehetünk mentális és fizikai egészségünkért. Az emberi agynak két féltekéje van. A jobb oldali az érzelmekért és a képzelőerőért felelős, míg a bal oldali az analitikus gondolkodásért. Keresztirányú mozgás végzése közben mindkét agyféltekét egyszerre aktiváljuk.

Célzott egyensúlygyakorlatokkal finomítható az izomzat koordinált működése. A mindennapokban jelentkező hirtelen mozdulatokat így sokkal könnyebb kezelni.
Sétálhatunk smoveyval a kezünkben, vagy ülve is használhatjuk a lendítő mozgásokat.
Bármilyen környezetben használjuk a smoveyt, mindenképp rengeteget teszünk önmagunkért.

A smoveyVIBROSWING (rezgő gyűrű) egy különleges osztrák fitness- és terápiás eszköz, mellyel bármilyen környezetben mozgásba hozhatod, erősítheted vagy akár ellazíthatod magad és teheted mindezt a szabadban, zárt térben vagy akár vízben is, kortól és nemtől függetlenül!

Miben segíthet a smovey-val végzett mozgás?

  • Zsírégetés: működésbe hozza akár a test teljes izomzatának 97%-át
  • Sejtmegújulás: vitalizálja a test több mint 100 millió sejtjét
  • Feszesíti a kötőszöveteket: csökkenti a cellulitiszt (narancsbőrt)
  • Méregtelenítés: mozgósítja az emésztőrendszert, aktiválja a nyirokrendszert
  • Salaktalanítás: serkenti a sejtek anyagcseréjét
  • Fokozza az immunrendszer és a csecsemőmirigy működését
  • Segíti az izmok, ízületek regenerálódását

Ár: 100 euro

Rólunk

Léböjt, léböjtkúra, böjt, méregtelenítés, Buchinger-, és Mayr-kúrák: Vitalizáló Vendégház, Visegrád. Böjtölésre válaszd az elsőt és az eredetit Visegrádon. 1995 óta több száz elégedett vendég! Böjtvezetőnk 22 éves gyakorlata és állandó jelenléte biztosíték a sikeres kúrához!

Kapcsolat

Visegrádi Vitalizáló Vendégház, Arádi Antónia kúravezető

2025 Visegrád, Feketehegy u.

Tel: (+36) 20 / 9280514
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Hírlevél

Ne maradjon le a Vendégház akciós turnusairól, iratkozzon fel hírlevelünkre!